İLKELER

05

TOPLUMSAL SORUMLULUK

Daha mutlu bir toplum için çalışmayı ilke ediniyor topluma karşı sorumluluk yaklaşımımızda gıda üreticisi olmanın mesuliyetini de göz önünde bulunduruyoruz.

2009 yılından bu yana ana faaliyet alanlarımız bisküvi, kek ve çikolata kategorilerimiz ‘Trans yağ’ içermiyor. 2024 yılına kadar tüm yağ ürünlerinden toplam 2.000 ton, unlu mamullerden de 8.000 ton doymuş yağı uzaklaştıracağız. Yine 2024 yılına kadar çikolata ürünlerinde 3.000 ton yağ azaltımı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz.

Bireylere karşı duyduğumuz sorumlulukla; açık ve sorumlu bir iletişim yürütüyor, dengeli beslenmeyi ve fiziksel aktiviteyi de teşvik eden bir yaklaşım izliyoruz. Bu yaklaşımla sorumlu pazarlama, dengeli beslenme ve hareketli yaşam projelerini destekliyoruz.

Ülker ve alt markalarına ait ürünlerden son 5 yılda yaklaşık 20.000 ton şeker ve 550.000 tuz azaltımı yaptık. Unlu mamuller, süt ürünleri, şekerleme ve içeceklerden toplam 14.000 ton şeker çıkarttık. Gazlı içeceklerden çıkarttığımız şeker miktarı ise 5.200 ton. Benzer çalışmalar ile süt ürünleri ve unlu mamullerin üretiminde 1.800 ton daha az yağ kullandık.

Sağlıklı beslenme ile ilgili olarak çok sayıda farkındalık ve Ar-Ge projesi yürüttüğümüz Ülker Bisküvi’de yayınladığımız Sorumlu Beslenme İletişimi Kılavuzu bu alanda ülkemizdeki tek örnek olma özelliğini taşıyor.

Daha mutlu toplum vizyonumuzda önceliğimizi çocuklara veriyoruz. Hareketli bir yaşama özendirmek amacıyla spor projelerinde çocuklara odaklanıyoruz. 8 yılda yürüttüğümüz Çocuk ve Spor projeleriyle farklı branşlarda toplam 272.500 çocuğa ulaştık.

Ayrıca 8 yıldır düzenlediğimiz Ülker Çocuk Sinema Şenliği’ne katılan çocuk sayısı ise 1 milyona ulaştı. Çocuklarımızın sağlıklı ve mutlu bir ortamda büyümeleri için elimizden geleni yapmayı görev biliyoruz. Sanat projelerinde kendilerini ifade etmelerine de destek oluyoruz. Ayrıca Sabri Ülker Gıda Araştırmaları Enstitüsü Vakfı aracılığıyla 4 yılda 1 milyon çocuk ve ebeveyne Yemekte Denge Projesi ile doğru beslenme eğitimi verdik.